Türkiye’nin Outdoor Sayfası olarak sadece kendi yayınlarımızı değil, outdoor sektöründe yazılan yerli ve yabancı bütün yayınları tarıyor ve gerekli izinleri aldıktan sonra bütün outdoor sevenlere duyuruyoruz. Aşağıdaki otostop Ekonomisi konulu yazıyı (https://www.facebook.com/groups/973528216133419/user/1259790499/) facebook hesabının sahibi İslam Oğuz’un izniyle yayınlıyoruz. İzin almadığımız için şahsi resimlerini kullanmıyoruz.

“Deneyimlemiş Birinden Otostopla Yolculuğun Riskleri” başlıklı yazıyı okumak için tıklayınız.

Otostop Riskleri

Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi bu yazı İslam Oğuz tarafından yazılmıştır ve kendi -kişisel- tecrübelerine ve görüşlerine dayanmaktadır. Her otostopçunun aşağıdaki şartlarla karşılaşamayabilir. Hatta İslam Oğuz bile aynı otostop güzergahını tekrar kat etse aynı şartlarla karşılaşamayabilir. Dolayısıyla otostop seyahatinin riskleri her zaman değişiklik gösterecektir.

Bu bilgilendirme ve uyarılardan sonra sizi İslam Oğuz’un yazısıyla baş başa bırakıyoruz. Yazıda sadece küçük imla ve editöryal düzeltmeleri yaptık, içeriğine ve ana fikrine dokunmadık.

Deneyimlemiş Birinden Otostopla Yolculuğun Ekonomik Boyutu:

Merhabalar,

Otostopla yola çıktığımda insanlar nedense bunu tasarruf amaçlı yaptığımı düşünüyorlar. Gerekirse parasını biz verelim bin otobüse git diyorlar. Ben de bu yazımda otostop yolculuğunun ekonomik boyutuyla ilgili bilgi vermek istedim.

Öncelikle son seyahatimde kullandığım güzergahı belirtmek istiyorum. Aksaray iline bağlı Ortaköy ilçesinin Harmandalı köyünden yola çıktım.

Güzergah şu şekilde: Harmandalı- Kırşehir- Nevşehir- Kayseri- Sivas- Erzincan- Erzurum.

Köyümden Kırşehir’e direkt araç yok ama otobandan 13 tl hgs ücreti ve yaklaşık 20 tl yakıt ücretini sayarak 33 tl yazıyorum. Ağustos 2021 itibariyle Bizim Iğdır Turizm firmasının Kırşehir- Erzurum bilet fiyatı 160 tl.

Toplam kazancım: 193 tl.

Yolda yiyecek-içecek harcamalarımı saymıyorum çünkü bunun yolculukla ilgisi yok.

Otostop Turkey

Peki giderler?

• Decathlon’dan 1250 tlye aldığım forclaz marka kamp çadırım.
  • Yine Decathlon’dan aldığım alüminyum altlıklı mat 60 tl.
  • Nereden aldığımı ve fiyatını unuttuğum uyku tulumum -30 dereceye dayanıklı yaklaşık fiyatı 350 tl gibi.
  • Bel destekli 60 litre kapasiteli sırt çantam yaklaşık fiyatı 400 tl.
  • Yürüyüş ayakkabım 350 tl
  • İlkyardım seti, kamp bıçağı, buz aküsü, paracord ip, termos, yemek takımım, yer örtüsü, yağmurluk gibi malzemeler kişisel tercih olduğu için hesaba katmıyorum.

Gelelim hesaba

• Harcamalar: 1250+60+350+400+350= 2360 tl
  • Kazanç: 193 tl
  • Net: -2.167 tl.
  • Bazen ara yollara saptım ve 750 km civarındaki yolum 1000 km’yi buldu.
Otostop Türkiye

Ayrıca otobüs yolculuğu belirtilen güzergahta 11 saat sürmekte. Benim otostop serüvenim ise şehir merkezlerinde oturup çekirdek çitlediğim zamanlar dahil 13 saat civarı sürdü.

Tabi bu seti 12 kez kullandığınızda masrafınızı çıkarıp sonrasında kâra geçebilirsiniz. Aldığım ürünlerin her biri en az 300 kullanımlıktır. Biletiniz ise tek kullanımlıktır.

Yine belirtmek isterim ki otostop yolculuğunun parayla ilgisi yoktur. Bir yaşam tarzıdır ve özgürlük hissiyle yapılır.

Selamlar, sevgiler…

İslam Oğuz’a yazısını paylaştığı için teşekkür ediyoruz. Diğer yazılarını yayınlamayı beklediğimizi ifade ediyor ve okuyucularımızın outdoor ve doğa sporlarına dair her türlü yazı ve paylaşımları için sayfalarımızın açık olduğunu buradan tekrar beyan ediyoruz.

• Bütün outdoor aktivitelerinde ve doğa sporlarında güvenlik öncelikle sizin sorumluluğunuzdadır. Hiçbir makale veya video, doğru pratik eğitim ve şahsî deneyimin yerini alamaz.
  • Özellikle outdoor ekstrem sporlarda kendi kişisel güvenliğinizden öncelikli olarak siz sorumlusunuz. Her zaman kişisel güvenliğinizi, birlikte olduğunuz takımın uyum ve güvenliğini ön planda tutun.
  • Her durumda doğadan taraf olun, çevreyi temiz tutun, vahşi hayvanlara, vahşi yaşamın devam ettiği doğaya kesinlikle zarar vermeyin.
  • Doğal, tarihi ve turistik mekanlara kesinlikle zarar vermeyin. Gittiğiniz yerlerde çöplerinizi bırakmayın, çöplerinizi getirdiğiniz gibi poşetler içerisinde geldiğiniz yere geri götürün veya bir çöp konteynırına atın.
  • Türkiye’de ormanlara girişlerde sık sık yasaklar uygulanmakta ve uymayanlara idari cezalar yazılmaktadır. Güncel orman giriş yasaklarını illerin Orman Bölge Müdürlüklerinden teyit etmelisiniz.
  • Teknik olarak doğada yapılan bütün outdoor aktiviteleri için önceden izin alınması gerekmektedir. Okuyucularımıza, kampçılara, doğa yürüyüşçülerine ve bütün outdoor sporlarına katılanlara tavsiyemiz, aktiviteye başlamadan önce hiç olmazsa kolluk güçlerini arayarak yapacakları doğa aktivitesi ve rotaları hakkında bilgi vermeleridir.
  • Outdoor ve doğaya dair görüş, düşünce, öneri ve istekleriniz bizim için değerlidir. Çekinmeden bize yazabilirsiniz.
  • Outdoor ve doğa aktiviteleri hakkında en son bilgileri almak için sitemize abone olabilirsiniz.

www.turkeyoutdoor.org: Türkiye’nin outdoor ve doğa sporları platformu. Sizi, unutulmaz bir doğa macerasına davet ediyoruz! Türkiye’nin en heyecan verici outdoor ve doğa sporları platformu olarak trekking, kamp, bisiklet, kano, dağcılık, kaya tırmanışı, rafting, dalış, yamaç paraşütü, binicilik gibi doğa sporlarıyla dolu maceralar hakkında detaylı rehberler, benzersiz rotalar, güncel haberler ve unutulmaz etkinlikler sunuyoruz. Her bir etkinlik için titizlikle hazırlanmış bilgiler, etkileyici rotalar, büyüleyici fotoğraflar ve ilham verici videolar sizi bekliyor.

Sadece okuduğunuz makale değil outdoor ve doğaya dair yayınlanmasını ve irdelenmesini istediğiniz her konu hakkında iletişim sayfamızdaki bağlantıları kullanarak bize yazın.

Türkiye'nin outdoor ve doğa sporları platformu
Türkiye’nin outdoor ve doğa sporları platformu