Ağrı Gezilecek Yerler

Ağrı Gezi Rehberi 2. Yazı

Outdoor Türkiye

Türkiye’nin Outdoor Sayfası olarak özellikle outdoor turizminde büyük eksiklik olarak gördüğümüz illerin tek tek tanıtımı, illerde yapılabilecek outdoor aktiviteleri, outdoor ürün satan firmalar, kamp alanları, doğal güzellikler, yürüyüş rotaları gibi bütün bilgileri içeren bir yazı dizisine başladık.

Türkiye'nin Outdoor Sayfası

Bu yazı dizimizde bulunduğunuz veya tatil amaçlı gittiğiniz ilde öncelikle yapabileceğiniz doğa aktivitelerinin, aktivite bölgelerinin, kamp alanlarının, tarihi ve turistik mekanların tam ve en geniş listelerini oluşturup okuyucumuzun kullanımına sunuyoruz.

Özellikle kampçılardoğa severler, karavancılardoğa tatilcileri, macera turizmikültür turizmi ve outdoor ekstrem sporları yapanlar için en çok aranan bilgileri derlemeye gayret gösteriyoruz.

Listede gördüğünüz eksiklikleri ve eklenmesini istediğiniz bilgileri iletişim sayfamızda bulunan kanallardan bize ulaştırabilirsiniz.

Ağrı’da bulunan tarihi turistik ve doğal yerlerin listesi ve tanıtımı, Ağrı kamp alanları, Ağrı mutfağını oluşturan lezzetler için aşağıdaki yazılarımıza göz atın.

Ağrı Gezi Rehberi

Bu yazımızda Ağrı‘ya gittiğinizde görmek isteyebileceğiniz tarihi, turistik ve doğa güzelliklerinin listesini yayınlıyoruz.

Tanıtımını yaptığımız yerler ile ilgili kısa ve kitabi bilgi vermeyi tercih ediyoruz. Zira güzellik kavramı görecelidir ve herkes kendi özgün düşüncesi ile tarihi turistik yerlere bakıp yorum yapmaktadır. Tavsiye üzerine gittiğiniz bir mekan sizin tatil anlayışınıza uymayabilir. Başkasının beğendiğini siz beğenmeyebilirsiniz. Hatta aynı yere iki farklı tarihte giderseniz görüşleriniz değişebilir.

Google haritalarda aynı yer hakkında birbirinin tamamen zıddı yorumlar görmekteyiz. Bu sebeplerle bu yazı sadece tanıtım amaçlı hazırlanmıştır. Yorumlardan kaçınılmaya çalışılmıştır. Gezip gördüğünüz yerlerin yargılamasını sizlere bırakıyoruz.

Turizmden herkesin beklentisi farklıdır. Kimi tarihi yerleri, kimi doğal alanları gezmeyi, kim de şehrin arka sokaklarında tarihi binaları görmeyi isteyebilir. Turistik gezi tanımı herkes için farklı olduğundan biz burada ayrım yapmadan şehrin bütün tarihi, turistik ve doğal yerlerin kısa tanıtımını yapıyoruz.

Gezi yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

www.turkeyoutdoor.org/iletişim

Ağrı’da Bulunan Tarihi ve Turistik Mekanlar

Doğu Anadolunun en önemli kentlerinden olan Ağrı ilinin gezilecek yerleri, tarihi değerleri ve doğal güzelliklerini sizler için derledik. Ağrı, sahip olduğu doğal güzelliklerin yanında, Türkiye’nin tarihi ve kültür kentlerinden biridir.

Ağrı Dağı, İshak Paşa Sarayı, Meteor Çukuru, Diyadin Kaplıcaları, Meya Mağaraları, Balık Gölü, Beyazıt Kalesi ve Gürbulak Gümrük Kapısı ile Ağrı mutlaka görmeniz gereken önemli turizm kentlerinden biridir.

Ağrı’da Gezilecek Yerler

Türkiye, Ermenistan ve İran’ı birbirine bağlayan Ağrı Dağı, 5.137 m’lik yüksekliğiyle dünyanın ikinci, Türkiye’nin ise birinci en yüksek Dağı olma ünvanına sahiptir. Doğubayazıt’tan 15 km uzaklıkta sönmüş bir yanardağ olan Dağın yanı başında 3.896 m’lik Küçük Ağrı Dağı yükselir.

Doğubeyazıt ilçesinden 5 km uzaklıktaki İshak Paşa Sarayı, İstanbul Topkapı Sarayı’ndan sonra, en büyük tarihi saraydır. Ağrı ziyaretinizde çok değerli tarihi ve kültürel bir yapı olan İshak Paşa Sarayı‘nı mutlaka görmeniz gerekir.

Alaska’dan sonra dünyanın ikinci büyük Meteor Çukuru Ağrı’da bulunmaktadır.

536 binden fazla nüfusa sahip olan şehir, genel anlamda Ağrı Dağı, Nuh’un Gemisi ve İshakpaşa Sarayı gibi turistik yerleriyle bilinmektedir. Dahası şehirde gezip görülecek daha pek çok yer bulunmaktadır.

Ağrı Gezi Haritası

Ağrı Gezi Rehberi yazımızda yer alan mekanların GPS koordinatlarını haritamızda bulabilirsiniz. Haritaya tıkladığınızda listede yer alan tarihi, turistik yerlerin harita konumunu ve bulunduğunuz yere uzaklığını öğrenebilirsiniz.

Ağrı Gezi Rehberi Koordinatları:

Gezi rehberinde yer alan mekanları haritada görmek için:

Bu yazımızda aşağıdaki listede bulunan mekanların tanıtımını yaptık.

1Ağrı Dağı Milli Parkı
23Tendürek Dağı Lav Akıntıları
24Urartu Kalesi
Ağrı Gezilecek Yerler Tam Liste

Ağrı gezinizde görmek isteyebileceğiniz yerlerin kısa tanıtımlarını, harita bilgilerini görmek için diğer sayfaya geçiniz.