https://turkeyoutdoor.org/, Türkiye’de outdoor (açık hava etkinlikleri) hakkında bilgi sağlayan bir web sitesidir. Site, yürüyüş, kamp, bisiklet, kano, dağcılık, kaya tırmanışı, rafting, dalış, yamaç paraşütü, binicilik gibi çeşitli açık hava etkinlikleri hakkında rehberler, rotalar, haberler ve etkinlikler sunmaktadır.

Outdoor Aktiviteleri Paylaşım Merkezi

Doğaseverler, outdoor tutkunları ve macera arayışındakiler için Türkiye’nin en kapsamlı etkinlik platformu artık hizmetinizde! TurkeyOutdoor.org olarak, doğa yürüyüşü grupları, outdoor kulüpleri ve bireysel maceraperestleri bir araya getiriyoruz.

İletişim Adreslerimiz. Bu adresler üzerinden etkinlik detaylarını ve resimlerinizi bize iletebilirsiniz.

Türkiye’nin outdoor tutkunlarını bir araya getiren platformda siz de yerinizi alın! ✨

Bursa Ayvaköyün Defne Ormanları

Ayvaköyün Defne Ormanları

Bugün ben, eşim Ali ve yine Bursa’nın en eski dağcılarından ve doga severlerinden Şaban Altindiş ile birliktez, 20 km’lik çok güzel bir doğa yürüyüşü yaptık.

Bursa Ayvaköyün Defne Ormanları Doğa Yürüyüşü Anıları

Önce Nilüfer’e bağlı Maksempınar köyüne kadar belediye otobüsü ile gittik.Maksempınar köyünden Ayva köyüne inmek için, bodur çalılıklardan ve makilikler içindeki yaban hayvanlarının git gel yaptıkları patika yollardan yürümeye başladık. Bazen doğaçlama (bodosloma) şeklinde vadi yamaçlarından indik. Derin vadi tabanlarındaki derelerden geçtik.Bir kaç defa ormanlık alandan çıkıp, bir kaç defa tekrar makilik ve bodur çalılıklara girip çıktık.

Ayva köyüne vardığımızda köye girneden önce köyün yakınlarındaki suları gürül gürül akan derenin içine girdik. Bir kaç defa vadi kenarlarindaki uçurumlardan düşme tehlikesi geçirdik. Kontrollü şekilde derenin akış yönüne doğru yükseldik.Ama aradığımız o şelaleleri bulamadık. Tekrar dere içinden çıktık. Vadi kenarına doğru yürüyerek inişe geçtik.

Ayva köyüne varmadan önce, Ayvaini mağarasının akt yanındaki şelalelerin gürültülerini duyup, makilik ve bodur çalı ormanına daldık. Dere kenarından biraz yükseldiğimizde şelalekeri bulduk. Şelalelerin suyu oldukça boldu. Muhteşem bir güzelliğe sahipti Ayvaköy’ün şelaleleri.

Şelalelerin olduğu yerde bol miktarda fotoğraf ve video kaydı alıp, dereden çıkıp, köye uğramadan Ayvaini mağarasına doğru, düz duvara tırmanma misali tırmanmaya başladık. On beş dakikalık dik kayalıklı bir duvarı tırmanıp, Ayvaini mağarasına ulaştık.

Ayvaköy’ün ormanlarında çok miktarda, kendiliğinden yetişmiş dogal defne çalılıkları var. Defne çalıları çiçeklenmeye başlamış. Ali ”defne çalılarından bir kaç dal koparıp, sana defne dallarından çelenk yapıp, başına takacağım” deyip, başıma defne dallarından çelenk koydu.

Bugün çok güzel bir gün geçirdik.

Bugün çok güzel bir gün geçirdik. Bizim için çok harika macera dolu bir gündü. Mağaranın yaklaşık yüz metre içine girdik. Mağaranın içi çok fazla suyla doluydu. Dizlerimize kadar ıslandık. Bir kaç şelale gördük. Şelalelerin soğuk sularına ayaklarımızı soktuk.

“Yol yoktur, sen yürürsen yol olur.”
Varmak istiyorsan yol arama, sadece yürü. Sen yürüdükçe yollar açılacaktır.

TurkeyOutdoor.org: Doğayla Buluşmanın Adresi!

TurkeyOutdoor.org, Türkiye’nin en heyecan verici outdoor platformu! Yürüyüş, kamp, bisiklet, kano, dağcılık, kaya tırmanışı, rafting, dalış, yamaç paraşütü, binicilik gibi birbirinden serüven dolu doğa sporları hakkında detaylı rehberler, eşsiz rotalar, güncel haberler ve unutulmaz etkinliklerle dolup taşıyor.

Türkiye’nin Doğasını Keşfedin! TurkeyOutdoor.org, Türkiye’nin dört bir yanındaki doğal güzellikleri keşfetmek isteyenleri bekliyor. Her bir etkinlik için özenle hazırlanmış bilgiler, göz alıcı rotalar, etkileyici fotoğraflar ve ilham verici videolar sizi bekliyor. Ayrıca, Türkiye’deki açık hava etkinlikleriyle ilgili en güncel haberlere ve etkinlik takvimine de göz atabilirsiniz.

Outdoor Tutkunlarına Özel Rehber!

TurkeyOutdoor.org, Türkiye’de outdoor etkinliklere ilgi duyan her seviyeden maceraperest için mükemmel bir kaynaktır. Deneyimli gezginlerden yeni başlayanlara kadar herkese hitap eden bu platform, Türkiye’deki açık hava etkinliklerine dair aradığınız her şeyi sunuyor. Doğa, kamp ve macera arayanlar için ideal bir rehber olarak öne çıkıyor. Sizi, unutulmaz bir doğa serüvenine davet ediyoruz! TurkeyOutdoor.org ile hayalinizdeki maceraya adım atın!