https://turkeyoutdoor.org/, Türkiye’de outdoor (açık hava etkinlikleri) hakkında bilgi sağlayan bir web sitesidir. Site, yürüyüş, kamp, bisiklet, kano, dağcılık, kaya tırmanışı, rafting, dalış, yamaç paraşütü, binicilik gibi çeşitli açık hava etkinlikleri hakkında rehberler, rotalar, haberler ve etkinlikler sunmaktadır.

Outdoor Aktiviteleri Paylaşım Merkezi

Doğaseverler, outdoor tutkunları ve macera arayışındakiler için Türkiye’nin en kapsamlı etkinlik platformu artık hizmetinizde! TurkeyOutdoor.org olarak, doğa yürüyüşü grupları, outdoor kulüpleri ve bireysel maceraperestleri bir araya getiriyoruz.

İletişim Adreslerimiz. Bu adresler üzerinden etkinlik detaylarını ve resimlerinizi bize iletebilirsiniz.

Türkiye’nin outdoor tutkunlarını bir araya getiren platformda siz de yerinizi alın! ✨

Bursa Balıkesir Aliovası Irmağı Doğa Yürüyüşü Anıları

Aliovası ırmağı.

Bursa ile Balıkesir il sınırında bir ırmak burası. Bugün beş arkadaş bu ırmağın bulunduğu bölgeye hem doğa gezisi hemde keşif gezisi yapmaya gittik. Oraya gitmişken Büyükorhan’ın Dügüncüler köyü yakınlarında iki küçük tepeciğe de tırmandık.

Irmağın suyu gürül gürül akıyordu. İrmak kenarlarında bülbüller adeta baharın gelip, havaların ısınıp, ağaçların yeşille donatılmasına oldukça çok sevinmiş olsa gerek ki ırmak kenarında ve ormanlarda adeta topluluk halinde bir koro oluşturmuş gibiydiler.

Ne olur ne olmaz diye Karyağmaz köyü yakınlarındaki suları gürül gürül akan kanyona hepimiz girmeyelim dedik, eşim Ali ile Ersin girdi. Kanyondan çıktıklarında kanyon içinde, derin vadi tabanında çok sayıda şelale ve şelale havuzları, travertenler tespit ettiklerini söylediler. Ayrıca Aliovası ırmağının çevresindeki kayalıklarda ve vadi duvarlarında çok sayıda mağara gördük..

Irmakta çok sayıda yayın balığı, sazan ve alabalık varmış.Biz yanımıza olta almadığimızdan balık tutma oolanağından haliyle mahrum kaldık.

Dün Bursa ile Balıkesir sınırında yaptığımız keşif ve doğa yürüyüşümüzden…

Dün orman ve vadi içinde 18 km’lik doğa yürüyüşü yaptık.

Gürül gürül akan ırmakta yüzdük.

Irmak içinde suyun akış yönüne doğru, belimize kadar ıslanmamıza rağmen yürüdük.

Irmakla bağlantıli derin ve karanlık bir kanyona girdik.

Kanyon içinde 20’den fazla şelale ve şelale havuzları tespit ettik.

Kanyon içinde travertenler ve üstünden akan bir şelale tespit ettik.

Irmak kenarındaki çalılıklarda ve vadi yamaçlarındaki çam ormanları içinde çeşit çesit kuşların seslerini dinledik.

Kanyon kenarındaki yamaçlarda yüzlerce yıllık, virane ve atıl durumdaki eski tarihi su değirmenlerini tespit ettik.

Vadi içindeki yamaçlardan inip, tekrar yamaclardan çıktık.

Sadece eşim ve ben 50’ye yakın video görüntüleri çekip, bu görüntületi hardiskte arşivledik.

Irmak kenarlarındaki ormanlık ve makiliklerde tavşan, sincap ve yılan gördük.

Kanyonun üst kısımlarinın bir yerinden çıkıp, yamaçtaki makilik, çalılık ve çam ormanları içindeki yaban hayvanlarının git gel yaptıkları patika yollardan yürüdük.

Kırlarda açan ilkbahar çiçeklerini gördük.Kır çiçeklerinin fotograflarını çektik.

Özel otomobilimizle git gel 223 km yol yaptık.Arabamız benzilliydi.Yol masrafını 5’e böldük.Her birimize sadece 150’şer TL para düştü.

“Yol yoktur, sen yürürsen yol olur.”
Varmak istiyorsan yol arama, sadece yürü. Sen yürüdükçe yollar açılacaktır.

TurkeyOutdoor.org: Doğayla Buluşmanın Adresi!

TurkeyOutdoor.org, Türkiye’nin en heyecan verici outdoor platformu! Yürüyüş, kamp, bisiklet, kano, dağcılık, kaya tırmanışı, rafting, dalış, yamaç paraşütü, binicilik gibi birbirinden serüven dolu doğa sporları hakkında detaylı rehberler, eşsiz rotalar, güncel haberler ve unutulmaz etkinliklerle dolup taşıyor.

Türkiye’nin Doğasını Keşfedin! TurkeyOutdoor.org, Türkiye’nin dört bir yanındaki doğal güzellikleri keşfetmek isteyenleri bekliyor. Her bir etkinlik için özenle hazırlanmış bilgiler, göz alıcı rotalar, etkileyici fotoğraflar ve ilham verici videolar sizi bekliyor. Ayrıca, Türkiye’deki açık hava etkinlikleriyle ilgili en güncel haberlere ve etkinlik takvimine de göz atabilirsiniz.

Outdoor Tutkunlarına Özel Rehber!

TurkeyOutdoor.org, Türkiye’de outdoor etkinliklere ilgi duyan her seviyeden maceraperest için mükemmel bir kaynaktır. Deneyimli gezginlerden yeni başlayanlara kadar herkese hitap eden bu platform, Türkiye’deki açık hava etkinliklerine dair aradığınız her şeyi sunuyor. Doğa, kamp ve macera arayanlar için ideal bir rehber olarak öne çıkıyor. Sizi, unutulmaz bir doğa serüvenine davet ediyoruz! TurkeyOutdoor.org ile hayalinizdeki maceraya adım atın!